search for :

Tuesday, May 03, 2011

test ?

assalamualaikum w.b.t.

hari ni dah 3rd may. baru nak merasa untuk memiliki lesen sendiri. haha.
lamak giler aku tunggu nak abis2 semua bende ni. aku start masuk kpp course tu 27th jan.
lamak kan. penat aku. tension pun ada. huish.
tapi at last aku berjaya.

tempat belajar : akademi memandu budiman [AMB]
yuran untuk balajar : RM 1285.oo [motokar sahaja]
tempoh aku belajar : 27th jan - 3rd may [lamak giler patut sebulan je kan]
masa belajar satu hari : 3o minit [sebab tu lah aku lambat]

setiap calon mesti kene lalui 4 fasa kalau nak dapat lesen kan.

fasa 1 | 27th jan | kpp course | 8 jam
aku datang akademi pukul 7.3o am kalau x silap. course tu mule pukul 8. [macam biaselah]
lepas daftar nama aku masuk bilik ni. duduk dorang2 dulu. then ada sorang ni datang duduk sebelah aku.
kitorang sama je. baru lepas SPM jugak. so ceritelah kitorang dalam bilik tu samapai tunngu lecturer tu datang. nak taw pukul berapa mula? 9 pagi baru nak masuk bilik. [lamak tunggu dia]
mr. william teo nama lecturer tu. dia bagitahu lah semua signs. 
aku dengan budak sebelah aku [munirah] borak2. rasa bosan adalah jugak.
lepas course habis. kitorang kasi num kitorang. nanti contact. hehe

fasa 2 | computer test | myeg centre
aku pergi tempat tu. xtahu sangat sebab x pernah nampak.
jumpa je aku naik. daftar dan tunngu test tu.
aku revise sikit2 je. [malas] lepas test aku tunggu result.
ok lah. cun2 lagi tu. 42/5o [teruk kan? haha]

fasa 3 | amali | 3 jam
aku x ingat pukul berapa o hari ape.
tapi yang pasti aku xde kawan dalam bilik tu. huhu.
sorang2 je la ni.

fasa 3 | praktikal | 3 jam
aku pikir ade suruh bawak kereta. belajar sikit2 camne nak masuk gear semua tu. tapi xde. [hampa]
tutor aku mr lau. baik lah jugak. haha aku hanya belajar pasal enjin saja.
[aku tunggu lamak sebab 15 minit sebelum balik baru dia panggil nak show enjin huh !]

fasa 4 | pre-test | 3rd may | jpj test 
secara jujurnya aku fail pre-test untuk first try. haha 
[terkandas di 3 pointening hihi]
aku pass lah untuk kali kedua. hehe tunggu jpj test je lah kan. itu pun lepas dua minggu ada kosong.


jpj test 7.3o am kene ada. tunggu dibelakang. uih. ramai yang dah sampai.
pegawai masuk bilik solat tu. panggil nama.
[dalam list aku calon ke19 (2nd last) huhu]
nama aku dia panggil tapi aku masuk je diorang gelak2.
pelik ouh. num tag tu dekat sorang pegawai laki ni. orang depan aku suruh tanye dia siapa nama.
aku buat donoe je. [sombongnye sebab tengah sign paper]
bila dia bagi num tag tu baru dia bagitahu nama dia irwani. ouh. ada pulak aku kerja jpj ye? haha
patutlah aku ada abang kat situ. [perasan]
time test aku try my best. dalam litar aku pass.
 tapi aku sangkut kat bukit tu.[bila nak turun ada masalah but aku dah pass 1 try je]
kat luar pulak teman aku girl but strict. takut ouh bila die bagitahu nak jalan mana.
" sampai trafic jpj u-turn" tegas  cuak aku tapi aku suka. haha
kitorang senyap je dalam kereta. uih nak tegur x berani oi.
itu jelah apa yang aku buat masa test hari ni. haha
aku pegi kaunter bagi picture. dia kate lesen nanti 2-3 hari baru siap. ok.

bile dah pass senyuman melebar.
alhamdulillah..hihi =)

No comments: