search for :

Wednesday, May 04, 2011

ouh ! electricity . .

assalamualaikum w.b.t.

pagi tadi aku bnagun. dengar kakak aku kate. BLACKOUT !
aduh ! apesal pulak ni ? malam tadi air tiba2 hilang.
bukak paip langsung x keluar airnye. kenape ye ?

hiasan jak =)

tapi nasib toilet downstairs ada air skit2. itupun air die keluar sikit giler.
tapi difahamkan satu kawasan perumahan ada water problems.
[aku pikir ni semua mesti kes x bayar bil air lagi. haha]
even uncle aku pun kate umah die xde water. so punca pun x tahu. terpikir pulak pasal esok.
[habislah sekolah banyak lalat yang datang. hehe]
but the next day air adalah. lega.

hiasan jak =)

tapi elektrik pulak xde. pelik sungguh. kitorang pikir satu perumahan kene lagi macam malam tadi.
KENAPA ?
aku bosan duduk umah. lamak giler nak tunggu elektrik ada balik. huhu panas lagi tu.
taw aku buat ape? baca buku jelah. xde benda nak buat dah.
but kakak aku. adalah die pergi tengok switch box tu. [source of electricity]
aku x taw die wat ape. maybe naikkan suis die je kot.
berjam2 duduk dalam umah. panas giler ! nasiblah petang cuaca mendung sikit. huh.
tapi pelik. kenape elektrik xde sampai petang dah ni ?
lamak nye lah nak tunggu. aku naik atas pegi bedroom.
[menunggu punye lamak. aku dahla bosan. huh. xkan elektrik xda lagi. dah nak malam ni]
aku tengok luar. aik ? apesal lampu street ada ? pelik2.
budak sekolah dah nak balik. kakak aku keluar ambil mak dari sekolah.

bile aku tengah baring kepanasan [sambil baca novel ing] adik aku masuk dan bukak suis kipas.
kipas tu berfungsi. aku tanye "camane ?"
adik aku jawab "kakak tekan suis dalam switch box ke bawah. memang lah elektrik xde"
aiseh. kakak aku paduhal punca elektrik xde sepanjang hari. patutnya afternoon dah ada.
[xpe save bil elektrik. murahlah nak bayar nanti. ini pun kita serve untuk earth hour. cume tempoh je lebih2]
kitorang ape lagi. gelak2 jelah sebab dah pikir yang bukan2.
[bil x bayarlah. ada orang curi elektrik lah. ada source yang x berfungsilah. dan macam2 lagi. haha]


so itu saja.

No comments: