search for :

Friday, August 03, 2012

*menjenguk kembali*


.السلام عليكم.
.ASSALAMUALAIKUM W.B.T.



sudah tak biasa nak berblogging 
tapi xsemena2 nak jugak taip malam ni.
yelaaa. mane xnye, aku stop kerje baru2 ni.
xdelah mase nak menaip segale bagai.

tapi sekarang macam2 cerite aku nak gitau.
BUT xtau nak gitau yang
 mana satu pulak.
banyak kes terjadi woooo semenjak aku xmenaip ni.
yang kes terbaru.

orang mati terjun bangunan kat tempat aku kerje.

haiya, baru langkah kanan masuk kerje kecoh kedai.
aku ni dengar citer gitu aje.
terkejut pun ade jugak.
yelah, aku baru pusing tempat dia jatuh tu.
masok2 kerje dah ada mayat kat tempat tu.
na'uzubillah.

kalau jadinye die terjun mase aku tengah pusing tempat tu.
memang aku mental trauma jadinyeee.
xmasuk kerje seminggu. komfirm!
*eh! seminggu je ke?

bila dah jadi hot news satu bende mesti jadik.
gosip sana gosip sini.
lagi2 bulan ramadhan nii.
ade je nanti pikir bukan2 pada arwah tuu.
jangankan time puasa nak amal ibadat tapi penuh dengan dosa mengumpat sudah.

so, apa yang aku dapat daripada peristiwa tu salah satunya kuatkan iman.
agama itu mesti dipegang teguh.
jangan nak main langgar je.
kalau x, tentunya xfikir dah fasal nak buat segala larangan Allah.
*contoh di sini membunih diri.

.'i' dengan 'I'.
janganlah kita beragama oleh kerana dengan nama Islam sahaja tapi berusahalah untuk menjadi seorang islam yang soleh dan solehah sepanjang hidup kita.

No comments: