search for :

Friday, September 09, 2011

raya story #2

assalamualaikum w.b.t.

ini ceghita perlu disambung. :)
yang sama panjang.
sama bosan.


2nd day cuti

aku bangun je tahu2 kene keluar daerah. mak oi! terperanjat kau. eh2! bukan kene buang daerah. keluar je. ke mane? ahha, pigi daerah kude laut la kawan. MIRI! weee~ kenape? hurm, kalau kau nak tahu, kat bintulu ni mane nak shopping nyer? lawat daerah orang baru syok beli barang. ahha. *maybe itu sebab syah kate buhsan giler bintulu. bikin panas aje hati gua taw. anyways, tahu2 jelah kau nak shopping ape nyer. haha. patutla aku dengar malam tadi kemain kate rini nak gi beli barang. rupenye nak pigi berjalan. heee~ ape lagi, bersiap2 la kau nak berjalan uh. ape kau pikir miri tu dekat sangat ke? haish, apelah minah ni. >.< pergi bersiap kau paham2 jelah cemane pompuan nak bersiap kan? sometimes ade yang laju gilaaa bersiap, ade yang lambat. and bermacam2. aku dikategorikan dalam medium speed. lepas je bersolek (kononnye la) tunggu kat dalam kereta. tunggu sape? haha. mak datin semue tu haa, kemain hadap cermin "besar gedabak" tu. siap tolak2 lagi. haish. itulah jadi nyer kalau ade ramai pompuan dalam famili. -_-" 

boleh dikatekan nak sampai miri uh dekat2 4 jam la. xdelah jauh mane kan kalau nak dibandingkan pergi kuching. huish. jalan die ok la. xde lubang2 sepertimane yang dikatekan oleh saudara syah. sebab aku pakai jalan belakang. haha sepanjang perjalanan, kerja aku kalau x bising, ZzZzZ lah jadinye. mane xnye, penat semalam x hilang lagi. aku pon manusia biase jugak ok. suke tido! tapi aku banyak tido pon still pendek. huhu :( kenape ye? hurm... :/


nak2 sampai setengah jam sebelas uh sampai suda di bandar kedue terbesar sarawak. :) bukan MALAYSIA ye. haish, bersyukur gilaa aku dah sampai. yelah. kau xtahu cemane ayah kesayangan aku nih driving. kalau boleh die nak je masok F1 uh. -_-" seram gilaa wooo kalau beliau speeding. nak2 langgar je kereta depan tu. huhu btw, bende pertame yang kita akan nampak adalah bende sebelah ini. hihi. tu diaa icon ini punya bandar. ^^
putih kan? cantik lagi tu. haha. satu famili dok berdiri tengah2 bulatan. sweeet sangat. *erk? merapu? ye, xyah nak merapu sangat la kan? ye2, tukar tajuk.

sebenarnya kat miri ni banyak je tempat nak menghabiskan duit taw. tapi, last2 famili pergi PARKSON je. shopping complex yang jarang dikunjungi oleh famili. sebab ape? jarang datang miri dah. huhu~ masok2 je pergi kat shoes section. and bags. aku xminat sangat nak beli kasut kat sini. so, aku tunggu jelah sisters aku cari pilihan hati walaupon xsuke jugak pilih kat situ. tapi terpakse. xtahu kenape aku je yang lepas pilih kasut selain dari situ, hurm... lepas bape banyak kasut aku dah try out. *kononnye macam sesuai je dengan aku kasut tu. aku blah. bawak adik aku. pergi jalan2, berdue je. ke mane? haha. mane lagi. bukan wayang ok. xde wayang dalam complex uh. cari kasut la. banyak kedai aku dah serbu. banyak gilaa sampai adik aku penat dengan aku. xde yang berkenan biaselah. kau pon xnak beli bende yang kau xsuke kan? samelah dengan aku. ade satu tu, aku dah suke dah. haish. aku xtahu nak describe cemane tapi stylish la jugak. wane BROWN punya. yang sedihnye, dah habis, haish, aku ni tensi betol. die kasi yang BLACK punya. aku xnak. aku blah jelah. nak wat ape lagi kan? huhu. cari punye cari, jumpe kasut ni. ok jugak. sama sikit saja style dia. but i take it. hati kate xnak shoes yang wane BLACK tapi beli jugak. sebab SMART! lepas beli jalan2 balik. ke mane? pangkuan famili la. haha.


aku dahle lame gilaa xpergi jalan2 beli barang. sempat lagi aku mintak nak beli seluar kat ayah. itu pon sebab mak aku pergi kedai ape tah nak tengok baju kurung. haha. xpe2, satu attire je. lagipon aku xde baju sangat kat rumah. semuenye ade kat palam tu haa. huhu :'( masuk balik parkson cari2. bersame due adik aku. nak pilih uh, lame giler. xtahu yang mane berkenan dengan hati. huhu. tapi last2 ade jugak yang aku suke. xcept adik aku sorang uh, beliau refuse nak beli pakaian. but, prefer shoes jelah. ok, aku xkesah. lepas beli + bayar barang tu, aku dengan adik2 aku skali pergi kat kedai kasut tempat aku beli kasut tadi. *buat ape? kau nak beli lagi ke? x2. adik aku nak beli kasut die pulak. dah die xnak beli pakaian. ni sebagai pengganti la. sebab tadi die nampak kasut ni. die suke. tanye aku perlu beli ke x? kalau aku, memang mengiyekan aje. haha. dah beli, pergi kol ayah kat mane. jumpe kat McD. yeaa, makan mcd hari ni. *kalau kau nak tahu, mcd kat sarawak nih, yang aku tahu laa. ade 4 je. ini kalau xsilap. 3 kat kuching. 1 miri. xpayah nak kesian sangat lah kan. makanan lain ade lagi. sedaaaappppp!! haha. xmati kalau xmakan mcd.

lepas je habis order makanan untuk berbuke, kitorang pergi balik ke kereta. nak balik. :) cukuplah aku dapat berfoya2 macam gambar sebelah ni walaupon untuk seketika. kemain bahagia hidup main2 je kerja. haha. dah jam 1700 baru nak bertolak. aku rase la ayah aku driving macam nak rushing je. maybe sebab target nak berbuke kat rumah? kotla. tapi last2, kitorang sampai lepas time berbuke. huhu~ makan kat dalam kereta lagi. uh jela program aku buat ari nih. :) xdr la bende sangat pon. xmacam korang kan? haha.



takat sini jelah dulu ye?
ade lagi. tunggu jelah. :)


watok! :)

2 comments:

Dyah said...

watok mmg suke tido x kire di mana berada~~

Unknown said...

hahahaha memang.. :) mcam xbiase plak ;p